Ile razy można wpisać zły pin w bankomacie PKO BP?

26 stycznia 2016
Ile razy można wpisać zły pin w bankomacie PKO BP?

Korzystając z bankomatu, chcemy szybko i bez problemu wypłacić gotówkę z konta - i będzie tak, o ile wpiszemy poprawny numer PIN. Po ilu błędnych próbach wpisania kodu PIN bankomat PKO BP zatrzyma naszą kartę? Sprawdź, ile razy możesz się pomylić.

Kilkukrotne podanie błędnego kodu PIN w bankomacie lub terminalu płatniczym może skutkować zablokowaniem, a nawet zatrzymaniem karty. W regulaminie PKO BP znajdziemy informację, że następujące po sobie trzykrotne błędne wprowadzenie kodu PIN w bankomacie lub w terminalu POS wyposażonym w PIN-pad, spowoduje zablokowanie karty w systemie informatycznym. Podobna procedura obowiązuje w przypadku pozostałych bankomatów na rynku.

Blokada karty w bankomacie PKO BP

Gdy po trzech błędnych próbach wpisania kodu PIN bankomat zatrzyma naszą kartę, mamy szansę ją odzyskać. W sytuacji, gdy korzystaliśmy z bankomatu należącego do PKO BP i znajdującego się przy placówce banku, powinniśmy wejść do oddziału i powiadomić pracownika o zaistniałej sprawie. Aby odebrać kartę, musimy posiadać przy sobie dowód osobisty, a także podpisać odpowiedni dokument poświadczający wydanie płatnika. PKO BP przechowuje zablokowane w bankomacie karty przez 10 dni roboczych od chwili ich zatrzymania. Jeśli przez ten czas klient nie odbierze karty, zostanie ona zniszczona.

A co z obcym bankomatem?

Gdy nasza karta zostanie zatrzymana przez bankomat należący do innego banku lub sieci, musimy poszukać na urządzeniu naklejki z numerem telefonu infolinii, a także z informacją, jak postępować w przypadku zablokowania karty. Powinniśmy pamiętać, iż w sytuacji, gdy nasza karta została w bankomacie nienależącym do naszego banku, powinniśmy zadzwonić do instytucji finansowej i zastrzec "plastik". Jest to związane z względami bezpieczeństwa. Jednocześnie warto zamówić nową kartę, ponieważ większość sieci bankomatowych nie wydaje zablokowanych w urządzeniu płatników tylko od razu je niszczą, by nie wpadły niepowołane ręce.

Jak zastrzec kartę?

W celu zastrzeżenia karty klienci każdego banku mogą dzwonić pod czynny całodobowo numer (+48) 828 828 828 z każdego miejsca na świecie. Numer ten jest dostępny dla telefonów stacjonarnych i komórkowych. Po połączeniu z infolinią i podaniu nazwy banku, z którym chcemy się połączyć, zostaniemy przekierowani na infolinię PKO BP.

Infolinia PKO BP czynna jest 24h, 7 dni w tygodniu pod numerem 801 302 302.

, ekspert Comperia.pl
Dodaj do

Sprawdź teraz najlepsze konta

Bank
Odsetki
po podatku
Koszty
uzytkowania
Opłata
za prowadzenie
Ocena
klientów
Alior Bank
Konto Internetowe
0.00 PLN
6.00 PLN
0.00 PLN
BOŚ
EKOkonto bez Kosztów
0.00 PLN
6.00 PLN
0.00 PLN
Santander Bank Polska
Konto Jakie Chcę - dla młodych
0.00 PLN
5.00 PLN
0.00 PLN
Porównaj więcej banków

Komentarze (0)

Dodaj komentarz (+)
x zamknij
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Bądź pierwszy! Rozpocznij dyskusję na ten temat!