PKO BP: zapomniałeś hasła telefonicznego?

24 lutego 2016
PKO BP: zapomniałeś hasła telefonicznego?

Serwis telefoniczny banku umożliwia szybki dostęp do własnego konta. Co jednak, gdy zapomnimy hasła telefonicznego? Sprawdźmy, co można zrobić, będąc klientem PKO BP.

Bankowość telefoniczna ma już długą tradycję i była pierwszym kanałem, jakie banki udostępniły swoim klientów. Dopiero potem rozwinęła się bankowość internetowa, a potem, ściśle z nią zawiązana, bankowość mobilna.

Krótka historia bankowości telefonicznej

Początki bankowości telefonicznej można datować na lata 80 XX wieku, chociaż najpierw związane było to z reklamą i marketingiem, a dopiero po latach udostępniono serwisy telefoniczne, za pomocą których można było przeprowadzać transakcje. Niestety tego rodzaju serwisy opierały się na telefonii stacjonarnej i były niezbyt wygodne. Sytuacja zmieniła się, gdy doszło do upowszechnienia telefonii komórkowej, na bazie której dziś rozwija się także bankowość mobilna.

Jak zmienić hasło telefoniczne w PKO BP?

Jeśli nie odpowiada nam dotychczasowe hasło do serwisu telefonicznego, możemy je bez problemu zmienić. Jest to również zalecane ze względu na kwestie bezpieczeństwa. Hasło to składa się w PKO BP tylko z cyfr – od 6 do 8. Należy jednak pamiętać, że hasło do danego kanału dostępu można zmienić tylko w danym serwisie. To oznacza, że musimy zalogować się do serwisu telefonicznego. Gdy chcemy zmienić hasło, należy wybrać na klawiaturze opcję 7. Kolejny krok to wprowadzenie dotychczasowego hasła, a potem trzeba wprowadzić dwukrotnie nowe hasło telefoniczne, za każdym razem potwierdzając operację krzyżykiem (#).

Co, gdy zapomnisz hasła?

Niestety powyższy sposób jest nieprzydatny, gdy zapomnimy nasze stare hasło telefoniczne, ponieważ do zmiany na nowe, należy najpierw wprowadzić poprzednie. Co w takiej sytuacji możemy zrobić? Na szczęście sytuacja nie jest bez wyjścia. Wystarczy wtedy, po prostu, zadzwonić na infolinię PKO BP, wybierając jeden z numerów:  801 307 307, 801 3PKOBP lub + 48 81 535 60 60. Konsultant infolinii dokona weryfikacji naszej tożsamości, prosząc m.in. o podanie numeru klienta oraz zadając dodatkowe pytania. Potem pracownik infolinii pomoże nam w nadaniu nowego hasła serwisowi telefonicznemu.

Pomoc uzyskamy także w każdej placówce PKO BP. Tam pracownik banku przekaże nam bezpieczną kopertę z nowym hasłem telefonicznym. Najlepiej po pierwszym logowaniu zmienić to hasło.

, ekspert Comperia.pl
Dodaj do

Sprawdź teraz najlepsze konta

Bank
Odsetki
po podatku
Koszty
uzytkowania
Opłata
za prowadzenie
Ocena
klientów
Santander Bank Polska
Konto Jakie Chcę
0.00 PLN
3.00 PLN
0.00 PLN
Alior Bank
Konto Internetowe
0.00 PLN
6.00 PLN
0.00 PLN
T-Mobile Usługi Bankowe
Konto Freemium
0.00 PLN
6.00 PLN
0.00 PLN
Porównaj więcej banków

Komentarze (0)

Dodaj komentarz (+)
x zamknij
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Bądź pierwszy! Rozpocznij dyskusję na ten temat!