Płać za wycieczki kartą - unikniesz problemów

19 maja 2016
Płać za wycieczki kartą - unikniesz problemów

Wykupując w biurze podróży wczasy, lepiej wybrać płatność kartą kredytową. Tego typu transakcja zabezpieczy nas przed negatywnymi skutkami związanymi z upadkiem firmy organizującej wycieczkę.

Z roku na rok coraz więcej Polaków decyduje się na wakacyjny wyjazd. Większość wybiera polskie morze, góry lub Mazury, ale nie brakuje też wielbicieli zagranicznych wojaży. W ostatnich latach coraz częściej słyszymy jednak o problemach spowodowanych upadkiem kolejnych biur podroży.

Upadłość biura podróży a wakacyjny wypoczynek

Klienci pozostający za granicą po ogłoszeniu upadłości przez firmę zajmującą się organizacją wycieczek mogą liczyć na pomoc ambasady polskiej lub konsula. W najgorszej sytuacji są jednak ci klienci, którzy nie zdążyli opuścić zwiedzanego kraju przed bankructwem biura podroży i muszą koczować na lotnisku lub nie mogą opuszczać hotelu. Osoby poszkodowane, które za wycieczkę nie zapłaciły kartą kredytową, mogą zgłosić swoje roszczenia dopiero po powołaniu syndyka.

Opcja chargeback

Klientów, którzy opłacili swoje wycieczki w biurze podróży kartą kredytową, chroni opcja chargeback. Jest to obciążenie zwrotne, które umożliwia odzyskanie pieniędzy w przypadku, gdy firma nie wywiązała się z usługi, za którą zapłaciliśmy. Pomimo tego, że taka procedura odzyskania środków finansowych jest nadal dostępna, po upadku biur podróży trochę zmieniono zasady jej funkcjonowania.

Chargeback przed zmianami

Jeszcze niedawno chargeback funkcjonował w ten sposób, że klient, który nie skorzystał z wykupionego wyjazdu, zgłaszał roszczenie do swojego banku. W tym celu musiał w instytucji finansowej przedstawić dokumenty potwierdzające dokonanie zapłaty za wycieczkę, a także wezwanie do realizacji usługi skierowane do upadłego biura podróży. Resztę procedur załatwiał bezpośrednio bank, bez udziału klienta. Po potwierdzeniu roszczenia na konto poszkodowanego wpływały środki wpłacone za wycieczkę. Całą transakcją obciążano biuro podróży.

Jak obecnie można odzyskać pieniądze?

Obecnie przed złożeniem reklamacji w banku klient ma obowiązek najpierw dochodzić swoich praw w urzędzie marszałkowskim, ponieważ to ten podmiot jest odpowiedzialny za wypłatę odszkodowania w przypadku upadku biura podróży.

Dodatkową możliwość ubiegania się o zwrot pieniędzy w przypadku upadku biura podróży przy płatności kartą kredytową daje wykupione jednocześnie ubezpieczenie podróżne.

, ekspert Comperia.pl
Dodaj do

Sprawdź teraz najlepsze konta

Bank
Odsetki
po podatku
Koszty
uzytkowania
Opłata
za prowadzenie
Ocena
klientów
Getin Noble Bank
Getin UP Free
0.00 PLN
0.00 PLN
0.00 PLN
Raiffeisen Polbank
Konto osobiste Aktywne
0.00 PLN
6.00 PLN
0.00 PLN
Millennium
Konto 360º Junior
0.00 PLN
4.00 PLN
0.00 PLN
Porównaj więcej banków

Komentarze (0)

Dodaj komentarz (+)
x zamknij
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Bądź pierwszy! Rozpocznij dyskusję na ten temat!